بلاگ

اثرات قهوه ی گانودرما بر استرس

اثرات قهوه ی گانودرما بر استرس

اثرات قهوه ی گانودرما بر استرس بسیار شگفت انگیز می باشد. این قهوه به دلیل خاصیت و تاثیری که بر آرامش روان انسان دارد بسیار محبوب شده است. به منظور آشنایی با عملکرد این گیاه بر روی اعصاب و روان ابتدا به توضیخ مختصری در مورد اثرات آن بر سلول های عصبی می پردازیم. قارچ گانودرما گیاهی سر شار از خواص است که برای اولین بار در کشورهای آسیای شرقی مورد استفاده قرار گرفت و این گیاه مفید در قهوه گانودرما وجود دارد. این گیاه از همان ابتدا برای موارد دارویی و درمانی مصرف می شد. در آسیای شرقی به آن گیاه جاودانگی می گویند. گانودرما در رنگ های مختلفی وجود دارد و جزو گیاهان یک ساله است. پر خاصیت ترین نوع این گیاه رنگ قرمز آن است. گانودرما مانند سایر گیاهان دارویی خواص منحصر به فردی دارد که بیشترین تاثیر آن بر بخش عصبی مغز است. این گیاه با بهبود عملکرد پیام رسان های مغز باعث ایجاد تاثیرات فوق العاده ای می شود.

اثرات قهوه گانودرما بر استرس

عملکرد گانودرما برروی بدن

قبل از بررسی اثرات قهوه ی گانودرما بر استرس به بررسی دلایل ایجاد استرس می پردازیم. استرس کاملا عصبی می باشد و با درگیر شدن عصب های مغز ایجاد می شود. دلایل زیادی سبب این درگیری عصبی می شود که از انواع آن می توان به شیوه ی زندگی جدید، تنش های روزانه و نداشتن تغذیه ی سالم اشاره کرد. این موارد به مرور زمان باعث ضعیف شدن اعصاب و ایجاد حمله های عصبی و استرس می شوند.در قهوه فوری سوپریم دکتر بیز با تنظیم پیام رسانی به مغز سبب کمتر شدن استرس می شود. همچنین هورمون کورتیزل در شرایط استرس زا و نگرانی در بدن ترشح می شود و به مرور زمان سیستم ایمنی دفاعی اعصاب را تضعیف می کند، قارچ گانودرما با کنترل غدد ترشح کننده ی این هورمون باعق کنترل استرس و ترشح هورمون شادی می شود. نتیجه ی پژوهش های پزشکی نشان داده است که گیاه گانودرما دارای تاثیراتی مانند دیازپام و داروی ضد اضطراب است.

عملکرد گانودرما برروی بدن

زمان مصرف قهوه با قارچ گانودرما

اثرات قهوه ی گانودرما بر استرس بعد از چند بار استفاده در فرد ظاهر می شود؛ یکی از این تاثیرات آرامش فرد در هنگام خواب است. عملکرد مغزی که دچار استرس شده آنچنان مشوش است که تاثیر مستقیمی بر خواب فرد می گذارد. حال آنکه با مصرف گانودرما و تجربه خوب تاثیر آن بر سیستم عصبی و غدد، فرد می تواند خوابی آرام و بدون تنش داشته باشد. یکی دیگر از دلایل ایجاد استرس تغذیه نامناسب است. گانودرما گیاه بسیار مفیدی برای داشتن یک قهوه ی عصرانه ی دلپذیر است که می تواند با بهبود عملکرد سیستم گوارشی تا حدودی پرخوری های ناشی از استرس را نیز کنترل کند.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *